Tuesday, July 24, 2012

Fruity Trifle Pudding

ahad lepas saya agak gigih jua membuat 3 jenis dessert iaitu pavlova, custard caramel dan puding trifle ni..hari ni nak share gambar² puding trifle tu..yg custard caramel terlembik la plak gara² ejas² resepi sedia ada..tapi rasanyer tetap ada di situ :p


layer pertama saya letak potongan swiss roll kemudian tuangkan jem rasberry yg telah dicairkan terlebih dahulu..ini byk pilihan sama ada nak guna fresh fruit utk buatkan jemnyer atau ambil saja jem dlm botol dan cairkan di dapur..ari tu nak cpt guna kaedah jem dlm botol je lah..


kemudian masakkan custardnya pulak..lapiskan di atas swiss roll tadi..biarkan ia sejuk dahulu barulah kita letak whipping cream spt gambar di bwh..


lapisan ketiga letak whipping cream yg telah diputar agak cair..puding ni sesuai letak krim yg tidak terlalu pekat spt pavlova..letak yg cair² sudahh;)


akhir sekali hiaskan dgn buah²an segar spt strawberry, peach, kiwi, anggur mengikut kesukaan anda..siap sudehh puding kegemaran bonda saya ini ;)

sapa² nak order pon boleh..klu size mangkuk ni saya jual RM55..promo RM50..mangkuk kena pulangkan..tapi klu nak senang saya akan carik bekas alternatif yg sizenya lebih krg mangkuk ni yer...

0 comments:

 

Copyright © AQisH Sweety DesSerts. Designed by Whitey Mommy